ناخن در نوازندگی گیتار.

 

اسلش


یکی از موارد بسیار مهم در نوازندگی گیتار بالاخص در نوازندگان کلاسیک نحوه صدادهی می باشد که رابطه مستقیمی با فرم ناخن دارد نکته ای که شاید در ابتدا برای نو آموزان امری ساده تلقی شود


 


اما فرم ناخنها و نحوه سوهان زدن برای نوازندگان حرفه ای بسیار مهم تلقی میشود و سالها بطول میانجامد تا نوازنده ای با روش تجربی و آزمایش فرمهای مختلف و با توجه به فیزیک انگشتان فرم دلخواه خود را بدست آورد


در این قسمت مقاله ای تهیه شده برای علاقمندان از خانم گلنار محمدی فر


 کیفیت تولید صدا در گیتار کلاسیک رابطه مستقیم با شکل ناخنهای دست دارد در صورتی که سطح ناخن ناصاف باشد صدایی که تولید می شود نامطلوب خواهد بود اگر سطح ناخن صاف باشد صدایی مطلوب از گیتار تولید خواهد شد.


 


در کتاب های متد نوازندگی گیتار کلاسیک مطالب بسیاری راجع به شکل ناخن نوشته شده است این کتابها شامل اطلاعات بسیار مفید و موثری راجع به حالت و اندازه ناخن ها هستند.


 


اگر چه هنوز اهمیت خاصی نسبت به نحوه سوهان کشیدن و براق کردن در میان نوازندگان کلاسیک به وجود نیامده است این تکنیک بهترین روشی است که تا به حال شناخته شده است.


 


ناخن ها را به اندازه و شکل مطلوب سوهان می کشیم.


 


ابتدا سطح ناخن را  با زاویه 45 درجه سوهان می کشیم. همان طور که در شکل نشان داده شده.



این زاویه ای است که اکثر گیتاریستهای کلاسیک ناخن هایشان را سوهان می کشند. به هر حال در هیچ درجه دیگری ناخن هایتان را سوهان نکشید.



نکته مهم:


 


سوهان کشیدن باید با تعداد کم و فشار بیشتری انجام گیرد.


 


اکنون ناخنهایتان نوک باریکی خواهد داشت مرحله بعدی سوهان کشیدن افقی بر روی نوک ناخن ها همانطور که در عکس سوم نشان داده شده.



این کار نوک ناخن را صاف میکند باز هم با فشار کمتری نسبت به قبل به سوهان کشیدن ادامه دهید .


 


این بار شما قصد دارید که تنها نوک ناخنهایتان را حالت دهید و سعی کنیدهنگاهی که به صورت افقی ناخن هایتان را سوهان می کشید درجه سوهان یک حالت گرد به انها بدهد.


برای اینکه سطح ناخن هایتان به صافی شیشه برسد شما احتیاج به سوهان nail finishing file دارید. این نوع سوهان در فروشگاه های لوازم ارایشی موجود می باشد.


این سوهان ها 3 یا 4 نوع هستند که معمولا به همراه انها یک اسفنج هم موجود می باشد


این نوع سوهان برای براق کردن ناخن ها به کار می رود.



 


زیر ناخنهایتان را با سوهان نیز تمیز کنید .


معمولا پس از سوهان کشیدن ناخن ها مقداری گرد روی ناخنها باقی می ماند سپس با سوهان finishing file ناخن ها را سوهان می کشیم.



معمولا سوهان های finishing file دارای شماره می باشند مانند: 1.2.3.4 که بیان کننده درجه های مختلف آنهاست


و برای هر شماره باید از diamond file مخصوصش استفاده کرد.


هنگامیکه این کار را انجام دادید ناخنها یـتان باید دارای سطح صاف و براقی شود و باید قادر باشید که صدایی واضح و شفاف را از گیتار خارج سازید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد