ادامه پیدایش Jazz

creole3.gif

موج دومی که در تحول موسیقی Jazz بوجود آمد رو افرادی چون Joe King Oliver , Kid Ory و Jelly Roll Morton بوجود آوردند. اینها با ایجاد گروه های اجرای چند نفره به پیچیده کردن ملودی موسیقی و ایجاد تغییرات دینامیک در قطعات پرداختند. و سبکی بنام Hot Jazz رو پایه ریزی کردند. دلیل استفاده از این نام بقول خودشون گردن شکن بودن سرعت اجرای قطعات در این سبک بود. دقت کنید که این مربوط به سالهای آخر قرن ۱۹ هست و Jazz امروزه با سرعت بسیار معتدل تری نواخته میشه.

بگذریم جالب است که بدونید آقای Louis Armestrong معروف توسط همین King Oliver که عکسش رو میبیند کشف شد و در عالم موسیقی معرفی شد. Armestrong بزرگ شد و بعنوان یکی از مطرح ترین چهرهای موسیقی Jazz در قرن بیستم شناخته شد. کارهای Armestrong به اندازه ای قوی و نو بود که اثر آن روی موسیقی Pop و حتی Classic بعد از او بسادگی قابل مشاهده میباشد. شاید به جرات بتوان گفت که او بود که Jazz را دقیقا" تعریف کرد و به آن معنایی که ما امروزه میشناسیم در آورد. میگند که Charlie Parker تنها کسی بوده که تونسته به اندازه های Armestrong نزدیک بشه.
نظرات 3 + ارسال نظر
شهرام ناظری پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 00:29 http://shahram-nazeri.blogsky.com

وبلاگ قشنگی داری
موفق باشی
لذت بردم

ترانه پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 00:32 http://taranejoon.blogsky.com

salam doste khobam weblaget ghashang bood be manam sar bezan va vasam nazar bede mamnoon misham rasti ba tabadole link che torin?age maieli kodeta vasam comant bezar kod eman ra ham khodet gharar bede vaghti omadam dobare behat sar bezanam mibinam mamnoon comantama khondi daste ali yaretoon khodanegahdaretoon

میثم جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:49 http://www.esfahansat.com/vb/

وب لاگ خوبیه


امیدوارم موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد